Tuesday, January 8, 2013

Selamat Datang 2013 :)

Alhamdulillah, Allah bagi kesempatan untuk hidup.

Sesungguhnya ,tak ada kesakitan,resah hati,duka cita ,dugaan, ujian 
yang Allah beri melainkan hanya kerana Allah ingin menghapuskan dosa 
dan juga dekat pada-Nya. 

Tirai 2013 saya dikejutkan dengan berita pemergian nenda tercinta.Allah lebih menyayanginya.
Allah uji pula dengan 'perpisahan' dengan orang yang boleh dikatakan agak istimewa buat saya. Tak ada apa yang boleh saya buat. Saya cuma boleh peluk ibu & menangis .(Teruk nau)
Ibu kata, tak pelah.Dah tak da jodoh.
Dan baru baru ni , saya dapat berita 'kawan' yang pernah 'melamar' saya dulu, sudah pun ingin mendirikan rumahtangga dengan gadis pilihannya Saya doakan awak bahagia hingga Syurga. Amin Ya Rabb :)

Insya Allah, saya akan cuba redha dan ikhlas atas apa yang terjadi. 
Allah tu sayang kita. 
Semua tu berlaku ada sebabnya,ada hikmahnya. 

Sahabat saya ada berpesan,
La tahzan, innallaha ma'anna
Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita.
Semoga kita semua dapat perbaiki diri dan menjadi hamba Allah yang lebih Taat. Insya Allah

# Pesanan buat diri 
1. Perbaiki diri
2. Perbaiki Akhlak
3. Pray Hard




1 comment:

uppa said...

insya Allah. jodoh pasti ada.